dc.contributor.author | Møthe, Svein | |
dc.date.accessioned | 2010-10-01T10:43:57Z | |
dc.date.available | 2010-10-01T10:43:57Z | |
dc.date.issued | 2010-10 | |
dc.identifier.issn | 0807-4488 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/141986 | |
dc.description.abstract | Dette er en studie av forskningsbasert undervisning i høyere utdanning. Studien er et småskala-prosjekt og må betraktes som innledning til et mer omfattende hovedprosjekt der flere sider ved forskningsbasert undervisning vil belyses. Spørsmålene som reises er hvilke vurderinger og erfaringer studenter i allmennlærerstudiet har i forhold til sin utdanning, i hvilken grad de blir kjent med vitenskapelige tenkemåter og arbeidsformer, for eksempel gjennom studentaktive læringsformer, og hvilke forestillinger de har om sitt fremtidige yrke som lærere. I tillegg til den empiriske undersøkelsen, inneholder dette notatet en drøfting av begrepet forskningsbasert undervisning og en relativt omfattende oversikt over relevant forskning. | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;80 | |
dc.subject | undervisning | en_US |
dc.subject | forskning | en_US |
dc.title | Forskningsbasert undervisning i allmennlærerutdanningen : retorikk eller realitet | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.source.pagenumber | 75 | en_US |