Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBratlie, Knut
dc.date.accessioned2008-03-06T12:24:23Z
dc.date.available2008-03-06T12:24:23Z
dc.date.issued2007-01
dc.identifier.issn0807-447X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/141913
dc.description.abstractDet er hensynet til dem studenten primært møter i sitt yrke som ligger bak skikkethetsreglene. For lærerutdanningen betyr det elvene. Det er bare de studenter som kan utgjøre en mulig fare for elevenes liv, fysiske og psykiske helse, rettigheter og sikkerhet som etter gjeldende regler kan utestenges fra yrket som ”ikke skikket” er basert på en avveining. Reglene tar ikke sikte på å ”luke ut” som kanskje ikke egner seg som lærere fordi de kan for lite eller ikke har de beste personlige forutsetninger for yrket. Den løpende evalueringen av studenten og veiledningen av studenten er her det 4 viktigste. Dette er den viktigste utsilingsmekanismen i lærerutdanningen og fører til at mange slutter under utdanningen. Det er derfor ikke noe mål å øke tallet på tvilsmeldinger. Utestenging bør være det en ”sikkerhetsventil”. Det er viktig å understreke at studenten kan stryke i så vel praksis som i teori.en
dc.format.extent3790320 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotater fra Høgskolen i Buskeruden
dc.relation.ispartofseries64en
dc.subjectlærerutdanningen
dc.subjectskikketheten
dc.titleSaksbehandling i skikkethetssaker i lærerutdanningenen
dc.typeWorking paperen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel