Browsing USN Open Archive by Author "Tholin, Kristin Rydjord"
Now showing items 1-8 of 8
-
Alle teller mer : en evaluering av hvordan Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver blir innført, brukt og erfart
Østrem, Solveig; Bjar, Harald; Føsker, Line Ingjerd Rønning; Hogsnes, Hilde Dehnæs; Jansen, Turid Thorsby; Nordtømme, Solveig; Tholin, Kristin Rydjord (Research report; Peer reviewed, 2009)Rapporten er skrevet på bakgrunn av et oppdrag fra Kunnskapsdepartementet. Evalueringen består av to kvantitative og fire kvalitative undersøkelser blant aktører og brukergrupper som er berørt av rammeplanen: barn, ... -
«Å være pålogget og aktivt til stede». Hvordan fremstiller framtidige barnehagelærere omsorg i barnehagen?
Tholin, Kristin Rydjord (Peer reviewed; Journal article, 2019)Formålet med denne studien er å undersøke hvordan studenter beskriver omsorg i slutten av barnehagelærerutdanningen sin. Omsorg er et sentralt begrep i barnehageloven og representerer et vesentlig kunnskapsgrunnlag for ... -
Fagsamtaler i barnehagen
Gjems, Liv; Jansen, Turid Thorsby; Tholin, Kristin Rydjord (Journal article; Peer reviewed, 2012)The intention with this article is to develop knowledge about the potential in conversations about different subjects in early childhood education (ECE). The Research question is ”How can ECE teachers engage children to ... -
"Har aldri lært så mye på ett år" : en intern evaluering av videreutdanningsstudiet Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB)
Jansen, Turid Thorsby; Pettersvold, Mari; Tholin, Kristin Rydjord (Rapport / Høgskolen i Vestfold, Research report; Peer reviewed, 2007)Rapporten er en evaluering av studiet ”Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB). Sentralt i prosjektet har vært å identifisere komponenter i PUB-studiet som har vært viktige for å utvikle ferdigheter i å lede, ... -
Praksislærere og partnerbarnehager - likeverdige samarbeidspartnere i førskolelærerutdanningen?: Rapport fra praksisprosjekt ved førskolelærerutdanningen 2010-2011
Tholin, Kristin Rydjord (Rapport (Høgskolen i Vestfold);2/2013, Others, 2013-11-04)Rapporten redegjør for et praksisprosjekt som involverte en førskolelærerklasse og åtte partnerbarnehager. Intensjonen var å prøve ut ulike tiltak for å utvikle samarbeidet mellom berørte parter. Videre omhandler rapporten ... -
Profesjonsinnretning, progresjon og sammenheng i barnehagelærerutdanningen
Løvig-Larsen, Hilde; Tholin, Kristin Rydjord (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;155, Report, 2024)Ved Universitetet i Sørøst-Norge, campus Vestfold, etablerte vi våren 2019 et prosjekt, BluProf-prosjektet, som hadde som intensjon å utvikle kunnskaper om profesjonsinnretting, progresjon og sammenheng i barnehagelæreru ... -
Refleksjoner fra deltakere ved et kurs i UH-pedagogikk
Øhra, Mattias; Tholin, Kristin Rydjord (Journal article; Peer reviewed, 2018)Artikkelen retter søkelyset mot et bestemt kurs i universitets- og høgskolepedagogikk sett fra deltakernes refleksjoner over utbyttet av kurset. Målet med studien er å belyse hvilke funksjoner utdanning i UH-pedagogikk kan ... -
Studentaktive Læringsformer for å Fremme Dyplæring i Høyspenningsteknikk
Fjeld, Elin; Tholin, Kristin Rydjord; Øhra, Mattias (Journal article, 2019)Denne studien baserer seg på perspektiver rundt dyplæring. Det søkes å vise hvordan mer tudentaktive læringsformer kan skape mere robuste læringspraksiser som igjen muliggjør dyplæring. Studien søker å vise at en slik ...