Browsing USN Open Archive by Author "Schipor, Delia"
Now showing items 1-9 of 9
-
Code-Switching in the TV-series Førstegangstjenesten
Rehman, Daniyal (Master thesis, 2024)This thesis provides a sociolinguistic analysis of code-switching to English in the first season of the Norwegian TV-series Førstegangstjenesten. The purpose of the research is to find out what social and non-linguistic ... -
English teachers’ conceptualizations and work with cultural diversity based on the national curriculum for English
Vikdal-Eriksen, Grethe Lill (Master thesis, 2024)Målet for dette prosjektet er å undersøke hvordan LK20 omtaler kulturelt mangfold og hvordan engelsklærere på ungdomstrinnet forstår begrepet. Videre ønsket jeg å undersøke om intensjonene i LK20 reflekterte hvordan lærerne ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen : Realiseringer av læreplanen i spesifikke fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 1
Burner, Tony; Alvestad, Karl Christian; Brazier, Eirik; Gustavsen, Trond Stølen; Kacerja, Suela; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir Sigvard; Schipor, Delia (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;91, Report, 2022)Denne delrapporten rapporterer fra kvalitative data fra et pågående longitudinelt evaluerings-prosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har vært ... -
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : «Det er jo ikke sånn at vi skal finne opp kruttet når ting virker» Kontinuitet og endring i fag og klasserom som følge av implementering av fagfornyelsen. Første samlerapport
Bergsgard, Nils Asle; Alvestad, Karl Christian; Brazier, Eirik; Burner, Tony; Gustavsen, Trond; Hjardemaal, Finn; Kacerja, Suela; Møller, Geir; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir; Schipor, Delia (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;94, Report, 2022)Denne samlerapporten oppsummer første runde i et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». I arbeidspakke 1 har det ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen: Suksess, muligheter, spenninger og hindringer i implementering av LK20 i fire fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 2
Burner, Tony; Alvestad, Karl Christian; Gustavsen, Trond Stølen; Kacerja, Suela; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir Sigvard; Schipor, Delia (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;129, Report, 2023)Denne delrapporten rapporterer fra andre runde med kvalitative data fra et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan LK20 realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har ... -
Jeg Gotta Like Spille Fortnite, Men I Never Win the Game: Implementing Multilingual Pedagogies in a Norwegian Primary School
Schipor, Delia (Peer reviewed; Journal article, 2022)Teachers in Norway have been increasingly faced with the challenge of adapting their instruction methods to address the needs of minority-language students. The current body of research on the issue seems to indicate that ... -
Language Learning Strategies in the 2020 National Curriculum for English
Schipor, Delia; Hammershaug, Vilde Smeby (Chapter, 2022)The concept of language learning strategies (LLS) has a central place in the new Norwegian national curriculum for English (LK20). Current research on the new national curriculum has focused on general challenges for ... -
Multilingual Events in Late Medieval Personal Documentary Texts from the Winchester Diocese Collection in 1400–1525
Schipor, Delia (Chapter, 2022)This chapter discusses multilingual practices (involving Latin, English and French) in fifteenth-century personal documents from the Winchester Diocese collection. It investigates instances of multiple language use – here ... -
Muntlig deltakelse i engelsk klasserommet
Stubberød, Iselin Kallevik (Master thesis, 2022)This study examines English teachers’ methods for increasing their students’ oral participation in an English as a foreign language classroom. Oral participation can be seen as an important factor for developing oral skills, ...