Browsing USN Open Archive by Author "Schøien, Kristin Solli"
Now showing items 1-4 of 4
-
Gjennom prosedyre til levande dialog. Ein kvalitativt studie om utvikling av oppmerksamt nærvær i vegleiingssamtaler
Sageie, Åse B. (Master thesis, 2019)Vegleiingsfeltet er eit felt utan langvarige forskingstradisjonar, og i sær er det vanskeleg å finne forsking på det som skjer i vegleiingssamtalene (Bjerkholt, 2013; Bjørndal, 2008). Vegleiing famnar om like mange ... -
I nærkamp med Notefienden: Skam, myndiggjøring og performativ læring
Schøien, Kristin Solli; Bandlien, Bjørn-Terje; Østern, Anna-Lena (Peer reviewed; Journal article, 2022)Denne studien er et bidrag til performativ musikkforskning, med et pedagogisk utgangspunkt. Metodologisk utforsker forfatterne eksperimentelle innganger til musikkforskning gjennom performance-skriving og collageteknikk. ... -
Om loggskriving, bruk av stillhet og systematisk arbeid med fagtekst i et veiledningsstudium : Rapport
Wikstøl, Eva Augestad; Krogen, Tine Dahlskås; Schøien, Kristin Solli (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;40, Report, 2020)Denne rapporten bygger på et forsknings- og utviklingsarbeid i et veiledningsstudium ved Universitetet i Sørøst-Norge. Ved å innføre krav til loggskriving og trening på stillhet i veiledning, har målet vært å trene studentene ... -
Professional orality as a special field of knowledge in teacher education – a position paper
Østern, Maria Anna-Lena Viola; Schøien, Kristin Solli (Peer reviewed; Journal article, 2019)An important part of teachers’ work constitutes being seen, heard and understood in communicative practice in encounters with pupils, colleagues and parents. This performative relational communication practice is a ...