Browsing USN Open Archive by Author "Ruud, Lise Camilla"
Now showing items 1-9 of 9
-
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : Fra plan til praksis – lærerutdanningsinstitusjonenes arbeid med fagfornyelsen. Arbeidspakke 3, Delrapport 1
Salvesen, Geir Sigvard; Ruud, Lise Camilla; Gustavsen, Trond; Hjardemaal, Finn (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;90, Report, 2022)I denne delrapporten ser vi på hvordan to ulike institusjoner arbeider med implementering av fagfornyelsen. Institusjonene er representert ved ledelsen av grunnskolelærerutdanningene, faglærere og studenter innenfor fire ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen : Realiseringer av læreplanen i spesifikke fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 1
Burner, Tony; Alvestad, Karl Christian; Brazier, Eirik; Gustavsen, Trond Stølen; Kacerja, Suela; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir Sigvard; Schipor, Delia (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;91, Report, 2022)Denne delrapporten rapporterer fra kvalitative data fra et pågående longitudinelt evaluerings-prosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har vært ... -
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : «Det er jo ikke sånn at vi skal finne opp kruttet når ting virker» Kontinuitet og endring i fag og klasserom som følge av implementering av fagfornyelsen. Første samlerapport
Bergsgard, Nils Asle; Alvestad, Karl Christian; Brazier, Eirik; Burner, Tony; Gustavsen, Trond; Hjardemaal, Finn; Kacerja, Suela; Møller, Geir; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir; Schipor, Delia (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;94, Report, 2022)Denne samlerapporten oppsummer første runde i et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». I arbeidspakke 1 har det ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen: Suksess, muligheter, spenninger og hindringer i implementering av LK20 i fire fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 2
Burner, Tony; Alvestad, Karl Christian; Gustavsen, Trond Stølen; Kacerja, Suela; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir Sigvard; Schipor, Delia (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;129, Report, 2023)Denne delrapporten rapporterer fra andre runde med kvalitative data fra et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan LK20 realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har ... -
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen: «Nå skal det jo sitte litt mer i ryggmargen»: Implementering av LK20 i en ny fase Arbeidspakke 1, Delrapport 3
Burner, Tony; Gustavsen, Trond Stølen; Husebø, Øyvind; Kacerja, Suela; Rubilar, Kristine; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir Sigvard; Schipor, Delia; Bergsgard, Nils Asle (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;158, Report, 2025)Denne delrapporten rapporterer fra tredje runde med kvalitative data fra et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan LK20 realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har ... -
"Hva skjer hvis en hval sluker deg?": Elevers kunnskaping på Hvalfangstmuseet
Ruud, Lise Camilla (Peer reviewed; Journal article, 2021)Each fall, seventh-graders and teachers from the Norwegian region Vestfold in south-eastern Norway are invited to the Whaling Museum for a guided tour with museum educators. In the article, approaches from actor-network ... -
«Relevant for livet og skolekvardagen». En analyse av relevansbegrepets inntog i Den kulturelle skolesekken
Ruud, Lise Camilla; Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn (Peer reviewed; Journal article, 2022)I 2021 ble Barne- og ungdomskulturmeldingen Meld. St. 18 (2020–2021) Oppleve, skape, dele. Kunst og kultur for, med og av barn og unge behandlet i Stortinget. Ett av kapitlene omhandler Den kulturelle skolesekken (DKS), ... -
“We Must All Be Ready for Major Changes”: Visiting Climate for Change at the Norwegian Petroleum Museum
Ruud, Lise Camilla; Thorstensen, Erik (Peer reviewed; Journal article, 2022)This article analyzes a current exhibition, Climate for Change, which opened at the Norwegian Petroleum Museum in 2019. By engaging with the way in which the exhibition constructs a “we,” the article proceeds to examine ... -
“We Must All Be Ready for Major Changes”: Visiting Climate for Change at the Norwegian Petroleum Museum
Ruud, Lise Camilla; Thorstensen, Erik (Peer reviewed; Journal article, 2022)This article analyzes a current exhibition, Climate for Change, which opened at the Norwegian Petroleum Museum in 2019. By engaging with the way in which the exhibition constructs a “we,” the article proceeds to examine ...