Browsing USN Open Archive by Author "Rustand, Kari Anne"
Now showing items 1-7 of 7
-
"Barn skaper mirakler når de leser": En studie av hvordan leseopplevelse fremmes i læreplanen
Hauge, Kristine (Master thesis, 2021)Temaet i denne studien er leseopplevelse i læreplanen. Denne studiens problemstilling er derfor hvordan fremstilles leseopplevelse i LK20 og hvilke litteraturdidaktiske muligheter gir denne fremstillingen? Bakgrunnen for ... -
Det er typisk norsk å vite hva som er typisk norsk
Solvang, Sølvi Aspen (Master thesis, 2020)Sammendrag Denne masteroppgava handler om konstruksjonen av norsk virkelighet i to multimodale tekster gitt til eksamen i norsk for minoritetsspråklige med kort botid i Norge, i videregående skole. Tekstene består av ... -
En nivådelt modell for multimodal komposisjonsanalyse av digitalt medierte sakprosatekster
Rustand, Kari Anne (Peer reviewed; Journal article, 2021)I denne artikkelen presenterer jeg en nivådelt modell for analyse av teksters komposisjon av flere meningsbærende uttrykksformer. Materialet er to norskfaglige sakprosatekster, i analysen benevnt som bloggutsnitt, produsert ... -
Kabalen er en slektsforbannelse: Intertekstuelle linjer i Kabalmysteriet og en didaktisk drøfting av disse
Hilden, Malin Stordalen (Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven ser på intertekstualitet i Kabalmysteriet. Den har hatt som formål å undersøke hvilke intertekstuelle linjer man kan finne i Kabalmysteriet, og hvilke didaktiske muligheter de intertekstuelle linjene ... -
"Målet er jo at elevene skal lære" - En kvalitativ studie om hvordan fem norsklærere arbeider med muntlige ferdigheter og formativ vurdering på ungdomstrinnet.
Nergård, Susanne Jemiina Olsen; Nilsen, Eline Dale (Master thesis, 2023)I denne studien har vi som mål å belyse hvordan fem norsklærere formidler at de arbeider med muntlige ferdigheter på ungdomstrinnet, og å undersøke hvordan de formidler at de bruker vurdering for læring aktivt i dette ... -
Students’ Use of Semiotic Structures in Synchronous Computer-Mediated Communication : An Inter-Scandinavian Study
Svensson, Ann Johansson; Rustand, Kari Anne; Hashemi, Sylvana Sofkova; Steffemsem, Tom (Journal article, 2013)Synchronous computer-mediated communication is often used as a means to achieve active learning through collaboration. This paper is based on an ethnographic case study of synchronous communication. The synchronous ... -
Taste og tenke, mene og mestre : En tekstanalytisk studie av konstruksjoner av norsklæreridentiteter i multimodale bloggutsnitt
Rustand, Kari Anne (Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;39, Doctoral thesis, 2019)Formålet med avhandlingen er å undersøke konstruksjoner av norsklæreridentiteter i grunnskolelærerstudenters norskfaglige bloggtekster. Avhandlingen er en tekstanalytisk monografi og studien er forankret i sosialsemiotikk. ...