Blar i USN Open Archive på forfatter "Pedersen, Per Egil"
-
A bird in the hand: empirically grounded archetypes of collaborative innovation in the public sector
Kurtmollaiev, Seidali; Pedersen, Per Egil; Lie, Trygve (Peer reviewed; Journal article, 2023)Normative approaches have dominated research on collaborative innovation arrangements in the public sector, but actual practices remain underexplored and uncategorized. We conducted an inductive, in-depth study of 35 ... -
Can digital platforms support moralized markets? An analysis of affordances that matter to moralization
Bentsen, Kristin; Pedersen, Per Egil (Peer reviewed; Journal article, 2023)The affordances offered by digital platforms may support the formation and maintenance of moralized markets – defined as markets that are undergirded with explicit moral principles that guide the interactions between market ... -
Consumers in local food markets: From adoption to market co-creation
Bentsen, Kristin; Pedersen, Per Egil (Journal article; Peer reviewed, 2020)Purpose: The purpose of this paper is to explore the consumer adoption literature on local food. This study discusses the applicability of traditional models of adoption and diffusion to understand new phenomena such as ... -
Då reiser du ikkje til REKO-ringen for å kjøpe egg, men for å handle
Fristad, Gøril (Master thesis, 2022)I Noreg legg ein ned mykje tid på frivillig arbeid. Ein type frivillig arbeid vert utøvd ved REKO-ringane, eit konsept som er i stadig vekst og utbreiing i landet. I eit samfunn som stadig endrast har eg vore oppteken av ... -
Digitaliseringens påvirkning på varehandel : En litteraturstudie
Pedersen, Per Egil; Solem, Birgit Andrine Apenes; Kristiansen, Elsa (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;2, Report, 2018)Denne rapporten kartlegger og systematiserer litteraturen om digitaliseringens betydning for varehandel. Rapporten baserer seg på artikler fra anerkjente internasjonale tidsskrifter, samt fagrelaterte rapporter, fra år ... -
Exploring the relationship between co-creation (DART), brand experience strength, and brand satisfaction: a brand engagement perspective
Oklevik, Ove; Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil (Peer reviewed; Journal article, 2022)Although a few studies have examined the influences of the co-creation elements of dialogue, access, risk assessment, and transparency (DART), little is known about the mechanisms underlying these influences. In this ... -
Innovation Management Practices in Production-Intensive Service Firms
Aas, Tor Helge; Breunig, Karl Joachim; Hydle, Katja Maria; Pedersen, Per Egil (Journal article; Peer reviewed, 2015)This paper posits that innovation management practices are contingent upon the type of industry, and examines the innovation management practices in a distinctive set of service firms: production-intensive service firms. ... -
Motiver for å delta i eventer: betydningen av deltakernes rolle
Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn; Oklevik, Ove (Chapter, 2019)I dette kapitlet ser vi på hvordan ulike motiver påvirker eventdeltakelse blant deltakere med ulike roller – rolle som kun publikum, kun frivillig, kun utøver eller kombinasjoner av disse. Resultatene fra en forstudie og ... -
Når IKEA kommer til By'n: - en gjennomgang av forskningslitteraturen om "big box" etableringer
Pedersen, Per Egil (Skriftserien fra Høgskolen i Buskerud og Vestfold;1, Research report, 2014)Hva sier forskningslitteraturen om effektene av "big box" etableringer? Høgskolen i Buskerud og Vestfold forsøker gjennom rapporten å besvare spørsmålet gjennom systematiske litteratursøk i anerkjente vitenskapelige ... -
Organizational Transformation Through Service Design: The Institutional Logics Perspective
Kurtmollaiev, Seidali; Fjuk, Annita; Pedersen, Per Egil; Clatworthy, Simon; Kvale, Knut (Journal article; Peer reviewed, 2018)In this article, we provide in-depth insight into the process of adopting service design (SD) by a large service organization. We use an inductive interpretive approach and draw on rich longitudinal data collected in one ... -
Tilfredsheit med eit hotell. Kva rolle spelar opplevingar med merkevara, innovasjonsgrad og grøn image?
Oklevik, Ove; Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn (Journal article; Peer reviewed, 2018)I denne artikkelen studerer vi effekten av merkeoppleving, innovasjonsgrad og grøn image på tilfredsheit med merkevara i hotellsektoren og diskuterer kva praktiske implikasjonar dette har for leiinga av eit hotell. Vi ...