Browsing USN Open Archive by Author "Nielsen, Kjetil Liestøl"
Now showing items 1-6 of 6
-
Følg «Henrik» gjennom ulike stadier av livet. Et undervisningsopplegg laget for elever innenfor temaet personlig økonomi
Runå, Patrick Johan; Thorbjørnsen, Adrian Storleer (Master thesis, 2024)Denne studien er en entreprenøriell masteroppgave, som vil si at det har blitt utviklet et didaktisk produkt som er gjennomført i skolen og blitt revidert i ettertid. Det didaktiske produktet består av både et arbeidshefte ... -
Hvilke opplevelser har matematikklærere til digitale læremidler
Delaney, Kelvin Kråkøy; Myrseth, Thon Johannes (Master thesis, 2024)Skolen har blitt mer digitalisert, noe som kan være på å påvirke matematikklæreres arbeid. Der planlegging er et viktig aspekt av matematikklærernes arbeid, og digitale læremidler kan ha en rolle i dette arbeidet. Denne ... -
Læreres tolkning og bruk av utforskende arbeid
Mikkelsen, Lillian Kristin (Master thesis, 2022)Med ny læreplan, LK20, implementert i norsk skole fra høsten 2020 har utforskende undervisning fått en enda mer fremtredende plass enn før. Den utforskende tilnærmingen til læring skal ha plass i alle fag, men kanskje i ... -
"Lærernes tanker om nivådeling" - En Kvalitativ Undersøkelse av Matematikklærernes oppfatninger om nivådelt undervisning
Godager, Kristine (Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har jeg undersøkt tanker og opplevelser matematikklærere har med organisatorisk differensiering i matematikkundervisningen på ungdomstrinnet. Målet for studien er å få dypere innsikt og forståelse ... -
Students’ video viewing habits during a flipped classroom course in engineering mathematics
Nielsen, Kjetil Liestøl (Peer reviewed; Journal article, 2020)A flipped classroom lecture approach was utilised in an engineering mathematics course (118 students). This article reports on student viewing habits based on 104 videos over a period of 12 weeks. The video statistics ... -
Why Can the Flipped Classroom Frustrate Students? Experiences from an Engineering Mathematics Course
Nielsen, Kjetil Liestøl (Peer reviewed; Journal article, 2023)This paper explores students’ experiences with a flipped classroom in a first-year engineering mathematics course with 118 students. While most students were satisfied with the flipped classroom and expressed appreciation ...