• Femårig grunnskolelærerutdanning – ny og utfordrende : Delrapport 2 

      Maagerø, Eva; Rye, Ellen; Simonsen, Birte (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;53, Report, 2020)
      Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN (MGLU) og vil pågå til det første studentkullet som startet på MGLU høsten 2017, ...
    • Femårig masterutdanning for grunnskolelærere - ny og utfordrende 

      Maagerø, Eva; Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen; Simonsen, Birte (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;30, Report, 2019)
      Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN og vil pågå til det første studentkullet som startet på femårig GLU høsten 2017, ...
    • Flerstemt forskningsformidling - fra fagfelle til facebook 

      Haug, Mona Kristin (Master thesis, 2017)
      Denne oppgaven utfordrer den sterke prioriteringen av vitenskapelig forskningsformidling som råder i mange fagmiljøer i dag, uavhengig av hvem resultatene er viktige for og hvordan man best kan nå disse. Jeg hevder at dette ...
    • Hvordan lages barn? Bildebøker for barn om hvordan barn blir til 

      Maagerø, Eva; Øines, Anne Marie (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      I denne artikkelen analyseres fire bildebøker for barn der temaet er hvordan barn blir til. Målet er å undersøke hvordan voksensamfunnet formidler dette tilsynelatende tabubelagte og sensitive emnet til små barn gjennom ...
    • Multimodal texts in kindergarten rooms 

      Granly, Astrid; Maagerø, Eva (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      This article provides an overview of the results of our project “The Kindergarten Room: A Multimodal Pedagogical Text”. Our major initiative was to investigate what the multimodal texts in kindergarten represent and the ...
    • Using a multimodal approach to empower Nicaraguan Rama schoolchildren to learn and use their ethnic language 

      Israel Ramon, Zelaya (Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;8, Doctoral thesis, 2018)
      Historically, the Rama people, one the three remaining indigenous groups of Nicaragua, have suffered political and cultural oppression, which has resulted in the severe endangerment of their language. So far, several studies ...