Browsing USN Open Archive by Author "Lie, Anne Liv Kaarstad"
Now showing items 1-11 of 11
-
Bunad, minorities and belonging in Norway
Thomas, Paul; Alhassan, Abdul-Razak Kuyini; Lie, Anne Liv Kaarstad (Peer reviewed; Journal article, 2020)The increase and visibility of non-white Norwegian minorities who wear the national costume, bunad, has generated much debate and rancor in the Norwegian media in recent years. This study employs a content analysis methodology ... -
«Elevene bak tallene – triangulert analysearbeid» med utgangspunkt i Vurdering for læring : Midt-Telemark kompetansenettverk, Nome, Sauherad og Bø kommuner
Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;23, Report, 2019)Skoleledere og skoleeiere i Nome, Bø og Sauherad samarbeider med Universitetet i Sørøst-Norge med skolebasert kompetanseutvikling. Dette er en del av desentralisert kompetanseutvikling, Utdanningsdirektoratet, der tiltakene ... -
«Elevene bak tallene – triangulert analysearbeid»: håndbok for dybdelæring i profesjonsfellesskap, Kragerø 11. mars 2019
Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;22, Report, 2019)Denne håndboka for dybdelæring i profesjonsfellesskap er utviklet for lærere i Kragerø kommune. Formålet er et bidrag i desentralisert kompetanseutvikling for Siljan, Skien, Porsgrunn, Bamble, Drangedal og Kragerø (Grenland ... -
«Elevene bak tallene – triangulert analysekompetanse» : forprosjekt i desentralisert kompetanseutvikling høsten 2018 for Siljan, Skien, Porsgrunn, Bamble, Drangedal og Kragerø - Grenland+
Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;21, Report, 2019)Skoleledere og skoleeiere i Siljan, Skien, Porsgrunn, Bamble, Drangedal og Kragerø (Grenland +) samarbeider med Universitetet i Sørøst-Norge med skolebasert kompetanseutvikling. Dette er en del av desentralisert ... -
Elevene bak tallene – Triangulert analysemodell : Håndbok for dybdelæring i profesjonsfellesskap, Skien kommune, høsten 2020
Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;58, Report, 2020)Denne håndboken er utarbeidet for plangrupper og skoleledere i Skien kommune høsten 2020. Triangulert analysemodell er en aksjonslæringsstrategi for forskningsorientert skoleutvikling ut fra nytt læreplanverk (LK20). Via ... -
Elevene bak tallene – Triangulert analysemodell: Veiledningshefte for skolebasert vurdering- og kompetanseutvikling i Grenlandsskolene 2022-2023
Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;102, Report, 2022)I sluttrapporten «En skole for vår tid» (Regjeringen, 2021) har en ekspertgruppe vurdert hvordan skoleeiere og skoler bedre kan drive et systematisk kvalitetsutviklingsarbeid for å løfte kvaliteten på opplæringen for ... -
Lærere i kombinasjonsstillinger - praksisnær teori og teorinær praksis?
Olsen, Knut-Rune; Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;36, Report, 2019)Høsten 2018 ble det innledet et forsøk med å opprette stillinger for lærere i kombinasjonsstillinger knyttet til grunnskolelærerutdanningen ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN). De som ble tilsatt, arbeider til daglig i ... -
Mentaliserende veiledning i folkehøgskoler
Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;24, Report, 2019)Håndboken Mentaliserende veiledning i folkehøgskoler har til hensikt å gi deltagere i pilotprosjektet På folkehøgskole med mentor innsikt i teori og metode. Håndboken følger et tre dagers kurs for nye mentorer i folkehøgskolene ... -
Profesjonsveiledning for sykepleiere
Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;26, Report, 2019)I profesjonsveiledning for sykepleiere er samtalen det metodiske verktøyet, og i denne håndboka er veileder og veisøker brukt som rolleavklaring. Veileder er en profesjonsutøver i faget og kan profesjonens kunnskap, ... -
Triangulert analysemodell - en modell for systematisk kvalitetsutviklingsarbeid i skoler
Lie, Anne Liv Kaarstad (Journal article; Peer reviewed, 2022)Desentralisert ordning for kompetanseutvikling er en nasjonal strategi for lokal skoleutvikling (Kunnskapsdepartementet, 2017). Dette paradigmeskiftet er fra nasjonal styring av skoleutvikling til lokal samhandling for ... -
Verdiløftet skoleutvikling i folkehøgskoler
Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;39, Report, 2020)I heftets fire første kapitler får leser teoretisk innsikt i HVA og HVORFOR skoleorganisasjoner må arbeide prosessorientert med skoleutvikling basert på verdier. Bærekraftmålene til FN er en internasjonal arbeidsplan for ...