Browsing USN Open Archive by Author "Hjukse, Hjørdis"
Now showing items 1-4 of 4
-
Digitalisering i grunnskolelærerutdanningen: Om faglige forskjeller i arbeidet med profesjonsfaglig digital kompetanse
Hjukse, Hjørdis; Aagaard, Toril; Bueie, Agnete Andersen; Moser, Thomas; Vika, Karl Solbu (Peer reviewed; Journal article, 2020)Forskning viser at utviklingen av lærerstudenters profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK) i svak grad har vært arbeidet med i norsk grunnskolelærerutdanning. Imidlertid er det behov for oppdaterte studier og kunnskap ... -
The perceived affordances of simulation-based learning: online student teachers’ perspectives
Dittrich, Lynn; Aagaard, Toril; Hjukse, Hjørdis (Peer reviewed; Journal article, 2022)In this study, we explore the perceived affordances of simulation-based learning (SBL) among online student teachers in Norway. We investigated how simulations mediate professional learning when coupled with educator-led ... -
Teacher educator in a digital age: A study of transformative agency
Aagaard, Toril; Bueie, Agnete Andersen; Hjukse, Hjørdis (Peer reviewed; Journal article, 2022)Digitalization pushes teacher educators (TEds) worldwide to consider if, and when, traditional educational practices work, and when students and society would benefit fromdeveloping the practices. In this article, we ... -
Technology and new educational practices: Videostories as tool for promoting pedagogical reflection?
Aagaard, Toril; Swanberg, Anne Berit; Hjukse, Hjørdis; Tveiten, Oddgeir; Steen-Utheim, Anna Therese; Grøndal, Inger Carin; Breivik, June (Journal article; Peer reviewed, 2018)Ved universiteter og høgskoler tar ledelsen og støtte- og utviklingsmiljøer ulike grep for å motivere fagansatte til å utforske digitale teknologiers pedagogiske potensialer. De ønsker også å utvikle mer aktive og fleksible ...