Blar i USN Open Archive på forfatter "Heyn, Lena"
-
Behandling og oppfølging til personer med Downs syndrom som har utviklet demens - en scoping review
Eimhjellen, Randi (Master thesis, 2021)Bakgrunn: Personer med Downs syndrom lever i dag lengre og er derfor utsatt for større risiko for å utvikle forhold forbundet med aldring som demens sykdommer. Aldringsprosessen for denne gruppen skjer 20 -30 år tidligere ... -
Configuration of Mobile Learning Tools to Support Basic Physical Assessment in Nursing Education: Longitudinal Participatory Design Approach
Egilsdottir, H. Ösp; Heyn, Lena; Brembo, Espen Andreas; Byermoen, Kirsten Røland; Moen, Anne; Eide, Hilde (Peer reviewed; Journal article, 2021)Background: As many students in higher education are skilled users of mobile technology, mobile learning (mLearning) can be a promising educational strategy to enhance their learning experience. mLearning might also be ... -
Effects of Physicians' Information Giving on Patient Outcomes: a Systematic Review
Lie, Hanne Cathrine; Juvet, Lene Kristine; Street, Jr, Richard L.; Gulbrandsen, Pål; Mellblom, Anneli; Brembo, Espen Andreas; Eide, Hilde; Heyn, Lena; Saltveit, Kristina Hopen; Strømme, Hilde; Sundling, Vibeke; Turk, Eva; Menichetti, Julia (Peer reviewed; Journal article, 2021)Background: Providing diagnostic and treatment information to patients is a core clinical skill, but evidence for the effectiveness of different information-giving strategies is inconsistent. This systematic review aimed ... -
Exploring facilitation in virtual simulation in nursing education: A scoping Review
Heyn, Lena; Brembo, Espen Andreas; Byermoen, Kirsten Røland; Cruaud, Caroline; Eide, Hilde; Flo, Jill; Nordsteien, Anita; Overgaard, Grith; Egilsdottir, H. Ösp (Peer reviewed; Journal article, 2023)Objective: To systematically map existing research regarding the reflective feedback in virtual simulation in undergraduate nursing education. Methods: A scoping review was conducted based on the Arksey and O'Malley ... -
Nursing students’ development of using physical assessment in clinical rotation—a stimulated recall study
Byermoen, Kirsten Røland; Eide, Tom; Egilsdottir, H. Ösp; Eide, Hilde; Heyn, Lena; Moen, Anne; Brembo, Espen Andreas (Journal article; Peer reviewed, 2022)Background: The overall aim of this study was to explore third-year bachelor nursing students’ stimulated recall reflections on their physical assessment competence development. The choice of learning strategies in nursing ... -
Ny, fleksibel sykepleierutdanning kan tas i distriktet
Eide, Hilde; Li, Rita; Brembo, Espen Andreas; Gladhus, Lise; Heyn, Lena; Hvalvik, Sigrun; Oswald, Birte Marten; Pedersen, Jan-Eilert; Reierson, Inger Åse; Rusaanes, Veronica; Øverli, Kristin; Egilsdottir, H. Ösp (Journal article, 2023)Behovet for flere sykepleiere er stort både internasjonalt og i Norge. Fleksible utdanningstilbud skal bidra til kompetansebygging for flere der de lever og bor. Fleksibel og bærekraftig sykepleierutdanning for distriktene ... -
Older persons’ expressed worries during nursing care at home: Do health complexity and nature of nursing care in the visit matter?
Heyn, Lena; Brembo, Espen Andreas; Eide, Hilde; Hafskjold, Linda; Sundling, Vibeke (Peer reviewed; Journal article, 2021)Objective: Older persons receiving home care express more cues and concerns compared to other clinical contexts. Increased health condition complexity requires a corresponding increase in nursing competence. The aim of ... -
Reflection on actions: Identifying facilitators of and barriers to using physical assessment in clinical practice
Byermoen, Kirsten Røland; Brembo, Espen Andreas; Egilsdottir, H. Ösp; Heyn, Lena; Moen, Anne; Eide, Hilde (Peer reviewed; Journal article, 2020)Current research suggests that nursing students do not apply all sets of physical assessment skills (PAS) learned in their nursing education. The aim of this study was to evaluate third-year nursing students’ process of ... -
Samhandling mellom avtalefysioterapeuter og fastleger før og etter innføring av Knutepunktmodellen- En kvantitativ studie av endringer i bruk av samhandlingstakster i 2019 og 2021.
Høgvoll, Lars Håvard (Master thesis, 2022)Knutepunktmodellen er et samarbeidsprosjekt mellom fastleger og avtalefysioterapeuter hvor hensikten er å sikre gode pasientforløp. (Legeforeningen, 2019). Manglene samarbeid kan påvirke helsetjenester og pasientbehandling ... -
Sykepleieres erfaringer med implementering av digitale løsninger på en onkologisk sengepost i spesialisthelsetjenesten: En kvalitativ studie med fokusgruppeintervjuer
Cedergren, Kristin (Master thesis, 2022)Bakgrunn: I de kommende tiårene skal helsevesenet håndtere en voksende og aldrende befolkning, samtidig som mangelen på helsepersonell øker. Digitale løsninger vil bli et viktig virkemiddel for å imøtekomme utfordringene ... -
Training interventions for healthcare providers offering group-based patient education. A scoping review
Kristjansdottir, Olöf Birna; Vågan, André; Svavarsdóttir, Margrét Hrönn; Børve, Hilde; Hvinden, Kari; Duprez, Veerle; Hecke, Ann; Heyn, Lena; Strømme, Hilde; Stenberg, Una (Peer reviewed; Journal article, 2020)Objectives: To provide overview of research on training interventions for healthcare providers aimed at promoting competencies in delivering group-based patient education. Methods: A systematic literature search identified ... -
Understanding the role of positive emotions in healthcare communication - A realist review
Heyn, Lena; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ellington, Lee; Van Dulmen, Sandra; Eide, Hilde (Peer reviewed; Journal article, 2023)Aim: To explore how the expression of positive emotions during the interaction between patients and providers can cultivate the patient-provider relationship. Design: We conducted a realist review guided by the Realist ... -
Å simulere de krevende samtalene med pårørende: En evaluering av kommunikasjonstrening med skuespiller
Mathisen, Cathrine; Karlsen, Marte-Marie Wallander; Heyn, Lena (Peer reviewed; Journal article, 2020)Bakgrunn: Gode kommunikasjonsferdigheter er en sentral kompetanse i intensivsykepleie og således et sentralt læringsutbytte i utdanningen av intensivsykepleiere. Vi utviklet et undervisningsopplegg der simulering med ...