• Broadcasting revenues and sporting success in European football: Evidence from the Big Five leagues 

      Stenheim, Tonny; Gausemel Henriksen, Andreas; Stensager, Carl Magnus; Grønseth, Bjørn Ove; Madsen, Dag Øivind (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      This paper examines the association between broadcasting revenues and sporting success in Europe’s Big Five football leagues (England, Italy, Spain, Germany, and France), and in particular how the distribution and allocation ...
    • Bruk av ikke-finansiell prestasjonsmåling i norske produksjonsbedrifter 

      Frydenlund, Jonas; Madsen, Dag Øivind; Stenheim, Tonny; Grønseth, Bjørn Ove (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      I de senere årene har prestasjonsmåling kommet i fokus, og særlig ikke-finansielle nøkkeltall og såkalt balansert målstyring har blitt stadig viktigere. I denne studien ser vi nærmere på bruk av ikke-finansiell prestasjonsmåling ...
    • Emotional Images in Charitable Appeals on Facebook; Effects of Using Different Emotional Images in Appeals on Sharing and Donation Intention 

      Sande, Silje Eikerol (Master thesis, 2021)
      Fundraising on social media is growing, but limited research exists on the effectiveness of different donation appeals on these platforms. Further research is warranted as the effectiveness of campaigns on social media is ...
    • Holdninger til Kjernekraft 

      Bråthen, Sander (Master thesis, 2021)
      Denne avhandlingen tar for seg holdninger til kjernekraft og elementene rundt det. Hvilke variabler som er med å til slutt få dannet en holdning. Ved å ta utgangspunkt i tidligere forskning og utformingen av en modell som ...
    • Ringeriksregionen rigget for vekst : Regionale investeringer, Ringeriksbanen og ny E16 

      Aasnæss, Steinar; Grønseth, Bjørn Ove; Gjerdalen, Kjetil (Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;5, Research report, 2016-09-20)
      Rapporten viser at regionen har gode forutsetninger for å skape regional vekst gjennom økte investeringer som følge av Ringeriksbanen og ny E16. Rapporten bygger på en gjennomgang av aktuell litteratur, intervju med et 20 ...
    • Sammenhenger mellom Merkerelasjon og Holdninger 

      Stapnes, Simen Jacobsen (Master thesis, 2022)
      Formålet med dette arbeidet har vært å se på sammenhengen mellom merkerelasjon og holdninger til konsumenten. I tillegg har det vært relevant å se på hvorvidt dette utfallet kan bidra til å øke merkeverdien. Avhandlingen ...
    • Wage expenditures and sporting success: An analysis of Norwegian and Swedish football 2010-2013 

      Madsen, Dag Øivind; Stenheim, Tonny; Hansen, Steffen Boas; Zagheri, Ali; Grønseth, Bjørn Ove (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      This study examines the relationship between wage expenditures and sporting success in Norwegian and Swedish football. While previous studies have shown a strong correlation between wage expenditures and sporting success, ...