• Fysisk aktiv læring på førstetrinn 

      Helgesen, Janneke Hørven (Master thesis, 2022)
      Når dagens barn begynner i førsteklasse som 5- og 6-åringer, er læringsaktiviteter og kravene annerledes enn når 6-årsreformen ble innført. Målstyring og resultatkrav preger skolens praksis, og med denne studien ønsket jeg ...
    • Konkreter i begynneropplæringen 

      Skavikmo, Kristine; Blom, Anne-Mari Aanerud (Master thesis, 2022)
      Bakgrunn og formål Denne studien har som formål å undersøke læreres bruk av konkreter i begynneropplæringen. Vi har erfart at konkreter er en engasjerende og motiverende måte å arbeide med matematikk på. Likevel har vi ...
    • Tilpasset opplæring: Lærerens rolle i tilrettelegging av tilpasset opplæring 

      Gjølstad, Cathrine (Master thesis, 2013)
      Lærere har en sammensatt rolle og målet for lærere er at alle elevene skal lære så mye som mulig. Å være lærer har for min del ofte fått meg til å føle på min dårlige samvittighet overfor enkeltelever som jeg vet ikke får ...