• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing USN Open Archive by Author "Bjerkholt, Eva"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-6 of 6

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Åpning av lukkede rom. En kvalitativ studie av innholdet og dialogene i veiledningssamtaler mellom nyutdannede lærere og lokale veiledere 

      Bjerkholt, Eva (Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013-03-04)
      The title of this doctoral thesis is “Opening closed rooms. A qualitative study of the content and dialogues in mentoring sessions between newly qualified teachers (NQTs) and local mentors”. It is a case-study based on ...
    • En kasusstudie av innholdet i veiledningssamtaler mellom nyutdannede lærere og lokale veiledere 

      Bjerkholt, Eva (Chapter; Peer reviewed, 2014)
      Artikkelen er basert på forfatterens doktorgradsavhandling (Bjerkholt, 2013) og drøfter betydningen av forskningsbasert kunnskap om veiledning. Doktorgradsavhandlingen har en sosiokulturell og dialogisk tilnærming og i ...
    • Forskningssirkler som praksisfellesskap 

      Stokke, Hilde Sofie; Bjerkholt, Eva (Chapter, 2019)
      Kapittelet er basert på et nordisk forsknings- og utviklingsprosjekt: «Profesjonalisering gjennom veiledning – ProV», og handler om praksisfellesskap i tre forskningssirkler henholdsvis i Finland,1 Norge og Sverige. ...
    • Hvordan kan veiledningssamtaler åpne for kritisk tenkning? 

      Bjerkholt, Eva; Ødegård, Elin; Søndenå, Kari; Hjardemaal, Finn R. (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Knowledge of how to facilitate critical thinking is essential in kindergartens and schools, in teacher education and in the education of mentors. This article presents and debates examples of how mentoring sessions between ...
    • An outline of a pedagogical rhetorical interactional methodology – researching teachers’ responsibility for supporting students’ desire to learn as well as their actual learning 

      Bjerkholt, Eva; Ørbæk, Trine; Kindeberg, Tina (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Educational research in higher education needs a methodology for how to think and act in relation to how pedagogical interactions support learning. A methodology that can identify how pedagogical rhetorical qualities, such ...
    • Veiledning og taus kunnskap. På hvilken måte kan veiledning ha betydning for refleksjon i forbindelse med handling? 

      Bjerkholt, Eva (Master thesis, 1996)
      Problemstillingen som behandles i denne avhandlingen er: På hvilken måte kan veiledning ha betydning for refleksjon i forbindelse med handling? Dette belyses i hovedsak utfra Schöns teori om praktisk yrkeskunnskap og ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit