Blar i USN Open Archive på forfatter "Berntsen, Hedda Helene"
-
"Jeg er jo utdannet pedagog, ikke psykolog". En kvalitativ studie av læreres erfaring med livsmestring og psykisk helse i skolen
Monsrud, Karoline Gjerde (Master thesis, 2022)Folkehelse og livsmestring er et av tre tverrfaglige temaer som ble innført i det norske læreplanverket i 2020. Bakgrunnen for innføringen var behovet for utredningen av hva barn og unge vil ha behov for å lære i et ... -
Når trenerstil møter utøverens hverdag: Hvordan påvirker trenerens og utøverens forutsetninger praktisering og opplevelse av trenerstil?
Skjerstad, Emma Kristine (Master thesis, 2021)Formålet med denne masteravhandlingen var å se på nærmere på når trenerstil møter utøverens hverdag. Med selvbestemmelsesteorien av Deci & Ryan (1985) som teoretisk forankring, har jeg undersøkt hvordan trenerens og utøverens ... -
Perceptions of need-support when “having fun” meets “working hard” mentalities in the elite sport school context
Berntsen, Hedda Helene; Kristiansen, Elsa (Journal article; Peer reviewed, 2018)The aim of this study was to investigate athletes and coaches’ perceptions of coach need-supportive behaviour and to increase our understanding of the athlete-coach dynamic in the endorsement process. Video-based interviews ... -
Successful coach learning: Digital workbook informed by pedagogical principles
Berntsen, Hedda Helene; Kristiansen, Elsa (Journal article; Peer reviewed, 2019)This study was based on the hypothesis that advances in cognitive science may be helpful for Coach DevelopmentPrograms. We wondered: How can a learning tool such as a digital workbook that is informed by evidence-basedpedagogical ...