• Alle teller mer : en evaluering av hvordan Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver blir innført, brukt og erfart 

      Østrem, Solveig; Bjar, Harald; Føsker, Line Ingjerd Rønning; Hogsnes, Hilde Dehnæs; Jansen, Turid Thorsby; Nordtømme, Solveig; Tholin, Kristin Rydjord (Research report; Peer reviewed, 2009)
      Rapporten er skrevet på bakgrunn av et oppdrag fra Kunnskapsdepartementet. Evalueringen består av to kvantitative og fire kvalitative undersøkelser blant aktører og brukergrupper som er berørt av rammeplanen: barn, ...
    • Evaluering av nettstøttet videreutdanning i sår for sykepleiere 

      Flo, Jill; Jensen, Liv Helene; Fagerström, Lisbeth (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      Krav om effektivitet og faglig forsvarlig praksis fordrer at sykepleiere vedvarende må opprettholde og fornye sine kunnskaper. Tilbud om etter- og videreutdanninger er avgjørende for å kunne realisere målet om livslang ...
    • Studentevaluering av undervisning, Bachelor i sykepleie og radiografi 

      Digre, Elin (Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Peer reviewed; Research report, 2009-12)
      Studentene ved Avdeling for helsefag, HiBu deltok våren 2008 i en evalueringsstudie hvor de sa sin mening om undervisning og læringsmiljø. I tillegg ønsket vi å vite hvordan studentene legger opp og organiserer studiet ...