Blar i USN Open Archive på emneord "122"
Viser treff 1-8 av 8
-
”Å skape forbindelser”. Atelierets plass og atelieristens kompetanse i barnehagene i Reggio Emilia
(Journal article; Peer reviewed, 2013-06)Forming har gitt viktige bidrag til det helhetlige kunnskapssyn som lenge har vært dominerende i norsk barnehagepedagogikk, men fagfeltet er nå lavere prioritert i forhold til aktiviteter som er ment å fremme ferdigheter ... -
Begrensningens kunst - med regler som utgangspunkt for oljemaleri og digitalt grafisk arbeid
(Master thesis, 2014)Hvilke muligheter og hvilke begrensninger kan oppstå med selvvalgte regler som utgangspunkt for det utøvende arbeidet? I en serie oljemalerier og digitalt grafiske arbeider fordyper jeg meg i det man kan kalle et spill, ... -
Billedspråklig dialog mellom inspirasjonsbilde og billedskaperen
(Master thesis, 2016) -
Hovedfagsoppgaver i forming Notodden 1976-1999 : faglig innhold sett i lys av det å forme
(HiT skrift, Research report, 2003)Denne rapporten inneholder en studie av faglig innhold i 180 hovedfagsoppgaver i forming som er gjennomført ved Telemark Lærerhøgskole/Høgskolen i Telemark i tidsrommet 1976 ? 1999. Analysen er utført ut fra perspektivet ... -
Hovedfagsstudium i forming 25 år
(HiT skrift, Research report, 2002)Hovedfagsstudiet i forming ble opprettet 1976. Avdeling for estetiske fag, folkekultur og lærerutdanning markerte at studiet var 25 år i forbindelse med Forskningsdagene den 27.9.2001. Arrangementet bestod av utstillinger, ... -
"Ja, dette som henger på veggen her, har jeg skapt som kunst" En kvalitativ studie om designeres autonome prosjekter
(Master thesis, 2016)I denne oppgaven spør jeg om hva som motiverer designere til å gjennomføre autonome prosjekter uten kunder. Gjennom fem designere og deres prosjekter har jeg undersøkt hvilke motivasjonsfaktorer som ligger bak denne ... -
Ornamentikk og arkitektur
(Master thesis, 2008-06) -
En studie av begrepet VANITAS : teori, skapende arbeid og didaktisk refleksjon
(Master thesis, 2003)