Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
1 USN ansatte [4614]
3 Masteroppgaver [4445]
5 Forskningssentrene [774]
6 Skriftserier [433]
7 Sykehuset Telemark [34]
Nye registreringer
-
Defeated Identity and Socio-Emotional Reconciliation: An Inquiry into the Sri Lankan Post-war Context
(Master thesis, 2024)In 2009, the Sri Lankan state armed forces triumphed in a 26-year-long civil war over the Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE), leading to annual war victory celebrations on 19th May that impede ethnic harmony. This ... -
Helsefremmende og personsentrert sykepleie rettet mot eldre personer med moderat Alzheimers demens i hjemmesykepleien -En kvalitativ studie av hjemmesykepleieres erfaringer rundt det å fremme helsen til personer med demens, og tiltak som fremmer et godt samarbeid med pasientenes partnere
(Master thesis, 2024)Bakgrunn: Antallet personer med demens vil øke betraktelig i nær fremtid, både globalt og i Norge. De fleste pasientene bor hjemme og har eller vil, etter hvert som demenssyndromet progredierer til moderat fase, ha behov ... -
Skal vi bare late som? Anestesistudenters erfaringer med simulering under utdanning.
(Master thesis, 2022)Introduksjon: Simulering som læringsarena og undervisningsmetode er i utstrakt bruk innen helsefaglige utdanninger, og dette gjelder også i utdanningen av anestesisykepleiere. Simulering omtales som en effektiv og ... -
Teachers’ practices of non-standardised oral exams and implications for validity
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;217, Doctoral thesis, 2024)In educational assessment, the methods applied must ensure high validity (the feasible gathering and use of assessment outcomes), especially in situations where the stakes are high, and the assessment results have serious ... -
Kritisk literacy, multimodalitet og sosiale medier: En utforsking av multimodale fritidstekster og tekstpraksiser på Instagram, ungdommers vurdering av dem, og hvordan de kan inngå i norskfagets arbeid med kritisk tilnærming til tekst
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;218, Doctoral thesis, 2024)Vi lever i en tid hvor samfunnet preges av rask teknologisk utvikling, og hvor stadig nye digitale verktøy, medier og teksttyper byr på stadig nye utfordringer og muligheter. I de norske læreplanen, Kunnskapsløftet 2020 ...