Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAmsrud, Kirsten Eika
dc.contributor.authorSkaug, Eli-Anne
dc.contributor.authorSaunes, Jorunn
dc.contributor.authorUndheim, Liv Thorhild
dc.contributor.authorLyberg, Anne Marit
dc.date.accessioned2024-05-07T13:06:01Z
dc.date.available2024-05-07T13:06:01Z
dc.date.created2021-08-13T15:21:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationHvordan referere Amsrud, K. E., Skaug, E.-A. ., Saunes, J., Undheim, L.-T. ., & Lyberg, A. . (2021). Sykepleierstudenters erfaringer med Respons – et nytt lærings- og vurderingsverktøy i praksisstudier. Nordisk tidsskrift for helseforskning, 17(1), 1-19.en_US
dc.identifier.issn1504-3614
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3129528
dc.description.abstractVurdering av kompetanse i praksisstudier er en kjent utfordring i sykepleierutdanninger både i Norge og internasjonalt. Denne studien utforsker sykepleierstudenters erfaringer med det nye lærings- og vurderingsverktøyet Respons. Studien har en kvalitativ tilnærming med et beskrivende og utforskende design. Det var 27 sykepleierstudenter fra tre læresteder som deltok i utprøving av det nye verktøyet, 21 av disse møtte til påfølgende intervju i fokusgrupper. Dataanalysen er gjennomført i tråd med prinsipper for kvalitativ innholdsanalyse og ledet til to kategorier: Styrket eierskap og framdrift i læringsprosessen og Økt tillit til vurderingens kvalitet. Mange av informantene beskrev en mer aktiv holdning til egen læring og tettere samhandling med sine praksisveiledere. Flere var opptatt av at Respons i større grad enn tidligere vurderingsverktøy bidro til løpende vurdering. Informantene la også vekt på at Respons sikrer en felles standard for vurdering. Studien understøtter behovet for å utforske hvordan læringsutbyttestyrt pedagogikk utspiller seg i praksishverdagen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://doi.org/10.7557/14.5620
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSykepleierstudenters erfaringer med Respons – et nytt lærings- og vurderingsverktøy i praksisstudieren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Forfattere(n).en_US
dc.source.pagenumber1-19en_US
dc.source.volume17en_US
dc.source.journalNordisk tidsskrift for helseforskningen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7557/14.5620
dc.identifier.cristin1925895
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal