Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg, Tonje Karoliussen
dc.contributor.authorKravik, Reiar
dc.date.accessioned2024-04-18T11:34:57Z
dc.date.available2024-04-18T11:34:57Z
dc.date.created2022-01-19T11:14:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBerg, T. K., & Kravik, R. (2021). Bruk av podcast i matematikkundervisningen i grunnskolelærerutdanningen. Læring om læring, 6(1), 11-16.en_US
dc.identifier.issn2535-4108
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3127231
dc.description.abstractDenne artikkelen tar utgangspunkt i et undervisningsopplegg gjennomført av studenter i to emner på masterprogrammene i grunnskolelærerutdanningen ved Universitetet i Sørøst-Norge, Notodden. Studentene produserte podcast i grupper, som omhandlet et matematisk tema. Hensikten med artikkelen er å redegjøre for studentenes refleksjoner knyttet til utvikling av muntlige ferdigheter ved bruk av podcast samt overføringsverdien av arbeidsmetoden til grunnskolen. I etterkant av produksjonen svarte studentene på et digitalt spørreskjema. Resultatene fra spørreundersøkelsen viser at studentene mener at produksjonen av podcast bidro til at de måtte sette seg inn i fagstoffet på en grundig måte. Det kom også frem at de i større grad måtte tenke nøye gjennom formuleringene og begrepene de benyttet ved produksjonen av podcastene. Samtidig opplevde studentene mestring underveis i produksjonen, og de tror at en slik oppgave kan skape engasjement blant grunnskoleelever. Ved evalueringen kommer det også frem at studentene opplever det utfordrende å formulere matematikk uten å illustrere, i tillegg til tekniske utfordringer underveis i produksjonen. På bakgrunn av studien vil vi fortsette med bruk av podcast i grunnskolelærerutdanningen, da vi mener at det gir studentene trening i faget, muntlighet og verktøy som brukes i grunnskolen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/issue/view/369
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleBruk av podcast i matematikkundervisningen i grunnskolelærerutdanningenen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAuthors contributing to the journal retain the copyright of their article.en_US
dc.source.pagenumber11-16en_US
dc.source.volume6en_US
dc.source.journalLæring om læringen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.cristin1984489
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal