Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkaug, Eli-Anne
dc.contributor.authorRøssland, Anneline
dc.contributor.authorLyberg, Anne Marit
dc.contributor.authorRaustøl, Anne
dc.contributor.authorHelgesen, Ann Karin
dc.date.accessioned2023-10-24T08:58:59Z
dc.date.available2023-10-24T08:58:59Z
dc.date.created2023-08-30T14:34:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationSkaug, E.-A., Røssland, A. ., Lyberg, A., Raustøl, A., & Helgesen, A. K. (2023). Kombinerte stillinger kan fremme samarbeid mellom sykepleierutdanning og praksisfelt: Erfaringer fra et prosjekt ved praksisstudier i sykehjem. Nordisk tidsskrift for helseforskning, 19(2), 1-17.en_US
dc.identifier.issn1504-3614
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3098282
dc.description.abstractSamarbeid mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt er av betydning for studentens læring i praksisstudier. Denne studien er en del av et større prosjekt hvor et overordnet mål er å styrke samarbeidet mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt blant annet ved bruk av kombinerte stillinger. Hensikt med delstudien er å utforske erfaringene lærere og sykepleiere høstet i kombinert stilling. Data er innhentet våren 2021 ved fokusgruppeintervju og analysert ved hjelp av konvensjonell innholdsanalyse jf. Hsieh & Shannon (2005). Resultatene viser at kombinerte stillinger ga et positivt fellesskap om veiledning, basert på utvidet forståelse for hverandres roller, og fremmet samarbeidet mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt. Usikkerhet i begynnelsen av praksisperioden på hva rollene skulle fylles med gikk seg til underveis. Studien ble gjennomført under covid 19-pandemien, noe som påvirket samarbeidet og samarbeidsformene. Sentralt for et vellykket resultat er forankring av stillingene på alle nivå i begge organisasjoner.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKombinerte stillinger kan fremme samarbeid mellom sykepleierutdanning og praksisfelten_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Forfattere(n).en_US
dc.source.pagenumber1-17en_US
dc.source.volume19en_US
dc.source.journalNordisk tidsskrift for helseforskningen_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7557/14.6754
dc.identifier.cristin2171050
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal