dc.contributor.advisor | Reinertsen, Anne Beate | |
dc.contributor.author | Johansen, Vivian | |
dc.date.accessioned | 2023-07-19T16:41:18Z | |
dc.date.available | 2023-07-19T16:41:18Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.usn:wiseflow:6863270:54993723 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3080294 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Sammendrag
Med denne masteroppgaven vises det til hvordan Karen Barads agentiske realisme kan være en forskjell som utgjør en forskjell for barn med kjønnsinkongruens i barnehagen. Som bidrag til barnehagefeltet tilbyr oppgaven en åpning til å nærme seg spørsmålet om hva kjønn er.
Med en postkvalitativ tilnærming som anerkjenner at teksten lever videre i en leser, er tanken bak oppgaven å starte en prosess som gir mulighet for en re-konfigurering av tanken og tanker om hva kjønn, identitet og likeverd kan innebære. Fremfor å gi endelige svar er tanken å skape en forskjell som kan utgjøre en forskjell slik at barn kan bli det kjønn de opplever seg selv å være slik at de kan få mulighet til å kjenne seg igjen i opplevelsen av seg selv. En opplevelse nært knyttet til barns mulighet til å skape forståelse i sin eksistens. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | University of South-Eastern Norway | |
dc.title | En dans mellom linjene Med Karen Barad: En re-konfigurering av tanken og tanker om kjønn, identitet og likeverd | |
dc.type | Master thesis | |