Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorReinertsen, Anne Beate
dc.contributor.authorJohansen, Vivian
dc.date.accessioned2023-07-19T16:41:18Z
dc.date.available2023-07-19T16:41:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6863270:54993723
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3080294
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSammendrag Med denne masteroppgaven vises det til hvordan Karen Barads agentiske realisme kan være en forskjell som utgjør en forskjell for barn med kjønnsinkongruens i barnehagen. Som bidrag til barnehagefeltet tilbyr oppgaven en åpning til å nærme seg spørsmålet om hva kjønn er. Med en postkvalitativ tilnærming som anerkjenner at teksten lever videre i en leser, er tanken bak oppgaven å starte en prosess som gir mulighet for en re-konfigurering av tanken og tanker om hva kjønn, identitet og likeverd kan innebære. Fremfor å gi endelige svar er tanken å skape en forskjell som kan utgjøre en forskjell slik at barn kan bli det kjønn de opplever seg selv å være slik at de kan få mulighet til å kjenne seg igjen i opplevelsen av seg selv. En opplevelse nært knyttet til barns mulighet til å skape forståelse i sin eksistens.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleEn dans mellom linjene Med Karen Barad: En re-konfigurering av tanken og tanker om kjønn, identitet og likeverd
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel