Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorHatlestad, Tora Berg
dc.date.accessioned2023-04-27T16:41:19Z
dc.date.available2023-04-27T16:41:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.usn:wiseflow:6364714:45990853
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3065387
dc.description
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er en samtaleanalytisk studie som tar for seg en vurderingssamtale etter en muntlig eksamen i norsk på tredje videregående. Gjennom beskrivelser av en faktisk vurderingssamtale ut fra transkribert videomateriale, belyses en side av muntlig eksamen som ikke har blitt forsket på tidligere. Oppgaven er et svar på manglende forskning på muntlig eksamen, og har som formål å belyse hvordan en vurderingssamtale kan utspille seg når partene er uenige, og hvordan vi kan benytte denne kunnskapen til fremtidig praksis. Studien tar utgangspunkt i en samtale med uenighet og forhandling, for å vise hvilke samtalestrategier som trekkes frem av deltakerne, hva som vektlegges i samtalen for å argumentere for karakteren kandidaten skal få, og hvilke roller sensor og eksaminator spiller i vurderingssamtalen. Hvordan håndterer eksaminator og sensor uenighet i en vurderingssamtale i norsk muntlig eksamen på Vg3?
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleHvem tar beslutningen? Å komme til enighet om karakter i vurdering av muntlig eksamen: En samtaleanalytisk casestudie av beslutningsprosessen i en vurderingssamtale etter muntlig eksamen i norsk på Vg3
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel