Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStulen, Anita
dc.date.accessioned2015-05-18T11:17:04Z
dc.date.available2015-05-18T11:17:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/283700
dc.description.abstractHvordan er sammenhengen i overgangen fra barnehage til skole for barn i risikosonen. For å kunne gi svar på dette er noen utvalgte informanter bedt formulere et brev ut i fra tre forskningsspørsmål. I tillegg har jeg hatt et intervju med en styrer med utgangspunkt i de samme forskningsspørsmålene. Disse forskningsspørsmålene er som følger: - Hvilke pedagogiske utfordringer ligger i overgangen barnehage/skole - Er de konkrete føringer utarbeidet av Kommunen, om hvordan barnehager og skole skal samarbeide om overganger, relevante for å fange opp barn i risikosonen? - Gir skjemaet ”Informasjon om skolestarteren” relevant informasjon med tanke på å kunne tilpasse og tilrettelegge skolestart for barn som befinner seg i risikosonen for å utvikle lærevansker og/eller psykososiale vansker? I denne oppgaven ønsket jeg å se på barnehagens og skolens mulighet til å tilrettelegge for en god overgang for barn i risikosonen med bakgrunn i de styringsdokumenter som foreligger i dag. Studien retter søkelys mot barnehagens og skolens nåværende pedagogiske forankring og ses i lys av den økologiske systemteorien.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectSpesialpedagogikknb_NO
dc.titleOm sammenheng i overgangen fra barnehage til skole: en god start for barn i risikosonennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber105nb_NO
dc.description.localcodeMPED-SPPEDnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge