Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorCarlsen, Christian
dc.contributor.authorLeivdal, Kristin Haugli
dc.date.accessioned2021-08-04T16:12:35Z
dc.date.available2021-08-04T16:12:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.usn:wiseflow:2565085:42216178
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2766272
dc.description.abstractNår kontakten med verden rundt oss blir mer tilgjengelig, blir eksponeringen for engelsk utenfra. Engelsk språkopplæring skjer ikke bare i klasserommet lenger. Gjennom forskningsspørsmålet Hvilke holdninger har studentene til deres utenfor skole bruk av engelsk og dens relevans i det engelskspråklige klasserommet?, Prøver denne oppgaven å undersøke innflytelsen til denne ekstramurale engelsk. Begrepet brukes til å beskrive frivillige aktiviteter ungdommer driver med der eksponeringen for engelsk er høy. Resultatene av denne studien er basert på en kvalitativ studie utført gjennom intervjuer med fem 10. trinns elever ved ungdomsskolen på Sørøst-Norge. Målet for denne studien var å få innblikk i holdningene 10. trinns elever har til ekstramural engelsk og hvordan de selv oppfatter effekten av dem på dem. Funnene bekreftet at informantene følte en effekt av eksponeringen for ekstramural engelsk.
dc.description.abstractAs contact with the world around us become more accessible so does the exposure to English from outside. English language learning happens not just in the classroom any more. Through the main research question of What attitudes do students have about their extramural use of English and its relevance in the English language classroom?, this thesis tries to explore the influence of this extramural English. The term is used to describe voluntary activities adolescents engage with where exposure to English is high. The findings of this study are based on a qualitative study carried out through interviews with five 10th grade students at a lower secondary school in South-eastern Norway. The goal for this study was to get insight into the attitudes 10th grade students have towards extramural English and how they themselves perceive its effect on them. The findings did confirm the informants felt an effect of the exposure to extramural English.
dc.languageeng
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleAdolescents’ attitudes on Extramural English: A study of 10th grader’s use of English inside and outside the classroom
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel