dc.contributor.advisor | Bøe, Mari | |
dc.contributor.author | Demaku, Blerta Pllana | |
dc.date.accessioned | 2021-07-14T16:12:17Z | |
dc.date.available | 2021-07-14T16:12:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.usn:wiseflow:2663209:43968607 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2764455 | |
dc.description.abstract | Pedagogiske ledere har fått ansvaret om å lede utviklingsarbeidet i barnehagen, lede refleksjonsprosesser og veilede medarbeiderne sine i dette arbeidet (KD, 2017; KD, 2017a). Denne studien undersøker hvordan pedagogiske ledere leder utviklingsarbeid på avdelingen.
Resultatet viser at pedagogiske ledere leder utviklingsarbeid gjennom bruk av ulike kunnskapsressurser, samtidig som de leder og veileder medarbeiderne i dette arbeidet. De utøver flere ulike roller og i de ulike rollene trenger de støtte fra eier, styrer og kollegaer. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | University of South-Eastern Norway | |
dc.title | Hvordan leder pedagogiske ledere utviklingsarbeid på avdelingen i barnehagen og hvordan opplever de sin rolle i dette lederarbeidet? | |
dc.type | Master thesis | |