Browsing Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Vestfold) by Title
Now showing items 8-16 of 16
-
Lek i Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020
(Master thesis, 2021)Skoleåret 2020/2021 satt i gang med nytt Læreplanverk for Kunnskapsløftet 2020 (LK20). Det er et skifte i fokusområder og leken som for alvor kom inn i skolens styringsdokument med L97, for så å forsvinne fra LK06, er nå ... -
Lekende tilnærminger til læring. En kvalitativ studie om læreres forståelse og erfaringer ved bruk av lekende tilnærminger til læring i begynneropplæringens undervisning.
(Master thesis, 2020)Med utgangspunkt i Fagfornyelsens forventing om mer lek i begynneropplæringen (Kunnskapsdepartementet, 2017), ønsket vi å undersøke hvordan lek kan komme til uttrykk i begynneropplæringens undervisning. Formålet med ... -
Lærerens bruk av nettbrett i den tilpassede opplæringen
(Master thesis, 2021)Tema for denne masteravhandlingen er hvordan lærere benytter nettbrettet for å tilpasse opplæringen. Studien undersøker følgende problemstilling: Hvordan benytter et utvalg lærere på mellomtrinnet, som har fått implementert ... -
Lærerperspektiv på dybdelæring - En intervjustudie av læreres fortolkning og operasjonalisering av dybdelæring som begrep og fenomen i 2021 av
(Master thesis, 2021)Med fagfornyelsen er dybdelæring innført som overordnet fokus. Begrepet er definert på en måte som åpner for fortolkning, og det er foreligger ikke en omforent forståelse av hva dybdelæring er eller skal bli for elever og ... -
Matematiske bevis på 7. trinn
(Master thesis, 2021)Matematiske bevis innehar en sentral rolle i den matematiske modningsprosessen der elevene gradvis utvikler, etablerer og kommuniserer matematisk kunnskap. Denne studien undersøker elevers arbeid og utvikling av forståelse ... -
Omsorgsplasserte elever i dagens skole: En kvalitativ studie av læreres opplevelse i arbeidet med omsorgsplasserte elever
(Master thesis, 2021)Denne kvalitative studien handler om læreres opplevelse av å arbeide med omsorgsplasserte elever, med fokus på relasjoner, tilpasset opplæring og hjem-skole-samarbeid. Oppgaven bygger på fire semistrukturerte kvalitative ... -
Oppd(r)ag Bærekraft
(Master thesis, 2021)Skolens samfunnsmandat er omfattende. Elevene i skolen skal tilegne seg kunnskaper, ferdigheter, verdier og holdninger som trengs for å mestre egne liv – i skole, arbeidsliv og samfunnsliv (Meld. St. 28 (2015-2016), s. 5). ... -
Trenger vi lærerspesialistordningen? En kvalitativ studie om lærerspesialistordningens tolkede og erfarte effekt i skolen
(Master thesis, 2021)Bakgrunn: Denne studien undersøker problemstillingen: Hvordan tolkes og erfares lærerspesialistordningen blant et utvalg lærere og lærerspesialister i skolen? Målet med studien var å gi en indikasjon på mulige erfarte og ... -
Å tilpasse opplæringen - for alle
(Master thesis, 2021)Tilpasset opplæring er et komplekst og omfattende begrep, og det å gå fra tilpasset opplæring som begrep til noe som skal realiseres i praksis er utfordrende. På bakgrunn av dette har jeg hatt et ønske om å lære mer om ...