dc.contributor.author | Dimmen, Åsmund | |
dc.date.accessioned | 2008-04-11T07:42:46Z | |
dc.date.available | 2008-04-11T07:42:46Z | |
dc.date.issued | 2005-09 | |
dc.identifier.issn | 0807-4488 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/141968 | |
dc.description.abstract | Stortingsmelding nr 30 (2003-2004) Kultur for læring skisserer i kapittel 3 "Skolen i en ny tid" en visjon om lærende organisasjoner. Den knyttes bl a til personalets kunnskapsutvikling, ledelsesfunksjonene ved skolene og organisasjonens endringskultur. Dette perspektivet på organisasjon og ledelse utdypes i departementets strategiplan for 2005-2008 "Kompetanse for utvikling".
I tilknytning til del II av Buskerud fylkeskommunes ledelses- og skoleutviklingsprogram 2004-2006 (mellomlederprogrammet) har jeg per juli 2005 forsøkt å danne meg et bilde av hvilke oppfatninger mellomledere har om skolen som lærende organisasjon og tilhørende lederrolle med vekt på endringsprosesser og kunnskapsledelse.
Målgruppen for rapporten er primært ledere ved de videregående skoler. | nor |
dc.format.extent | 4200655 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | nor | |
dc.relation.ispartofseries | Rapporter fra Høgskolen i Buskerud | nor |
dc.relation.ispartofseries | 56 | |
dc.subject | ledelse | nor |
dc.subject | kunnskapsledelse | nor |
dc.subject | lærende organisasjoner | nor |
dc.subject | utdanning | nor |
dc.title | Lærende organisasjoner : mellomledere og kunnskapsledelse | nor |
dc.type | Research report | en |
dc.type | Peer reviewed | |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212 | nor |