Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDimmen, Åsmund
dc.date.accessioned2008-04-11T07:42:46Z
dc.date.available2008-04-11T07:42:46Z
dc.date.issued2005-09
dc.identifier.issn0807-4488
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/141968
dc.description.abstractStortingsmelding nr 30 (2003-2004) Kultur for læring skisserer i kapittel 3 "Skolen i en ny tid" en visjon om lærende organisasjoner. Den knyttes bl a til personalets kunnskapsutvikling, ledelsesfunksjonene ved skolene og organisasjonens endringskultur. Dette perspektivet på organisasjon og ledelse utdypes i departementets strategiplan for 2005-2008 "Kompetanse for utvikling". I tilknytning til del II av Buskerud fylkeskommunes ledelses- og skoleutviklingsprogram 2004-2006 (mellomlederprogrammet) har jeg per juli 2005 forsøkt å danne meg et bilde av hvilke oppfatninger mellomledere har om skolen som lærende organisasjon og tilhørende lederrolle med vekt på endringsprosesser og kunnskapsledelse. Målgruppen for rapporten er primært ledere ved de videregående skoler.nor
dc.format.extent4200655 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenor
dc.relation.ispartofseriesRapporter fra Høgskolen i Buskerudnor
dc.relation.ispartofseries56
dc.subjectledelsenor
dc.subjectkunnskapsledelsenor
dc.subjectlærende organisasjonernor
dc.subjectutdanningnor
dc.titleLærende organisasjoner : mellomledere og kunnskapsledelsenor
dc.typeResearch reporten
dc.typePeer reviewed
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212nor


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel