Blar i Master i profesjonsfaglig digital kompetanse på tittel
Viser treff 10-14 av 14
-
Samarbeidslæring i matematikk med digitale læremidler
(Master thesis, 2023)Hensikten med denne studien har vært å undersøke om matematikklærere opplever at digitale læremidler støtter opp om deres planlegging og gjennomføring av samarbeidslæring i undervisningen. Temaet er valgt med utgangspunkt ... -
Showbie – Et bidrag eller hinder i vurdering for læring? En studie av hvordan lærere bruker Showbie til vurdering for læring og hvordan verktøyets potensiale utnyttes til formålet.
(Master thesis, 2023)I denne masteravhandlingen presenteres en kvalitativ studie av hvordan et digitalt verktøy, Showbie, egner seg til vurdering for læring. Studien undersøker hvordan lærere bruker Showbie til vurdering for læring og hvordan ... -
Skoleleders rolle i arbeidet med skolens digitale kompetanseutvikling
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har som formål å sette søkelyset på digital kompetanseutvikling i skolen og skoleleders rolle i dette arbeidet. Problemstillingen «Hvordan opplever skoleleder sin rolle i arbeidet med skolens digitale ... -
Utvikling av profesjonsfaglig digital kompetanse gjennom læring i profesjonsfellesskapet: En kasusstudie fra en ungdomsskole
(Master thesis, 2023)Digitaliseringen av norsk skole de siste ti årene har hatt stor innflytelse på både lærere og elever. En av de største endringene har kanskje vært at alle elever nå har fått tildelt sin egen digitale enhet fra skolen. ... -
Å undervise i programmering uten formell kompetanse etter fagfornyelsen LK20
(Master thesis, 2023)Tema for denne masteroppgaven er å se på hvordan det er å undervise i programmering uten formell kompetanse etter Kunnskapsløftet (LK20). I Fagfornyelsen 2020 ble programmering en del av den nye lærerplanen, som ble innført ...